Hófehérek - Prológus

Prologue – The first day in our story

Hidvégi Polli

 Már rég összekészült, mire én még a kislábújjam sem dugtam ki a takaró alól. Ősz van s ahogy kinézek az albérleti lakásának ablakán látom, ahogy a közeli fa leveleit hullatja. Hihetetlen mázlista ezzel a lakással, olyan jó helyen van itt Pesten belül és nem is az a túlzsúfolt kis garzonlakás, akár az enyém. Valahogy sehogy sem férek el a cuccaimtól és akárhogy szelektálok mindig van valami amiben felbukok. Viszont annak ellenére, hogy olyan sok cuccot hoztam fel magammal ide olyan egyedül érzem magam. Talán pontosan ez az oka, hogy ismét Nimród lakásán töltöttem az éjjelt. Tudván tudom, hogy ismét összefognak veszni  menyasszonyával Adéllal, de akárhogy is próbálkozom mindig itt kötök ki nála, ha elkap az egyedüllét. Az utóbbi időben, amit itt fent Pesten töltöttem egyedül vele barátkoztam össze annyira, hogy száztíz százalékosan bízzak meg benne. Igen rosszul gondolom, hogy nem 100 de rátennék még  tíz százalékot. Emlékszem a legelső napomra, amit náluk kezdtem. Nagyon féltem az ujjaimat tördeltem a buszon útközben, hogy vajon elég jó leszek – e közéjük, elfogadnak majd avagy sem? Milyen lesz az ápolói -  és az orvosi gárda? Akkor féltem, most pedig jót mosolygom a bakijaimon és ahogy a magas szőkés barna hajú, kissé szakállas, helyes és okos rezidens Váradi Nimród felém való hozzáállásán.

2019. Március 20.:

Új hely, új kezdet és új élet nélküle és az összes hülyeség nélkül amit miatta vagy vele tettem. Senki nem ismer és ez jó is így. Legalább kicsit önállósodom és nem a szüleim pici kislánya leszek, hanem egy független nő. Már csak az hiányzik, hogy fel is nőjjek ehhez a felfogáshoz. Próba szerencse. Miközben felpillantok kis lakásom fali órájára hamar megállapítom, rohanó lépést kell vegyek ahhoz, hogy elérjem buszom és ne késsek már az első napomon. Bedobálom a munkaruháim és a klumpám kék Nike sport táskámba, amit vállamra kapok, gyorsan bezárom a zárat és futni kezdek, hátha elérem még a buszt. Öt óra negyvenöt perc és én a buszon vagyok mázlimra. Előkotrom a fülhallgatóm csatlakoztatom telefonomhoz és elkezdem oldani a rám nehezedő feszültséget. Nem sikerül s már az ujjaim tördelem.

- Bocsáss meg, szabad ez a hely? – kérdezi egy hosszú szőke hajú, kissé középkorú, csinos nő. Mire én kiveszem a fülesem és válaszolok.

- Természetesen – elveszem a sporttáskám a mellettem lévő székről és az ölembe helyezem.

- Köszönöm – mosolyogja.

Az út további részét szótlanul töltöttük, egészen addig míg azt nem hittem rossz helyen fogok leszállni és a hölgy akiről kiderült Patrícia felvilágosított jobb ha vele tartok, mert ő is odatart ahova én. Pár perc kellett és leszálltunk a megállóban, arcunkon széles mosolyok jelentek meg.

- Te hatalmas arc vagy, mondták már neked? – mosolyogja és vidámságában, már a hasát fogja.

- Nem miért, kellett volna? – mosolygom s közben a szememet törlöm a könnycseppektől amik a jó kedvemben csepegnek.

- Nagyon is. Na jó komolyra fordítva a szót, Szabó Patrícia vagyok és örülök, hogy megismertelek – nyújt kezet felém.

- Szintén örülök, Hidvégi Polli vagyok – viszonzom kézfogását.

- Polli – elengedi a kezem s ismét mosolyog. – Nem te vagy az új kolleginánk?

- Ami azt illeti , ha az Intenzív osztályon dolgozol akkor a válaszom igen.

- Valami oknál fogva teljesen véletlenül, de utadba sodródott egy kollégád.

- Az de jó, mert semmit nem tudok merre mi is van – kacagom. – Ugye segítesz, hogy ne vesszek el?

Patrícia bólint egyet és elindulunk a bejárat felé. Elmutogatja, hol van a Sürgősségi osztály és a büfé lent a földszinten illetve ott van még a Belgyógyászat is, ami számomra furcsa mert a mi kórházunkban a negyedik emeleten volt honos. Beszállunk a liftbe, ahol az ötödik emeletet nyomja meg. Szuper most már azt is tudom hanyadik emeletre megyünk. Mikor kiszállunk látom hogy csupa mosolygós emberek jönnek hátulról, egyből meg is kérdezem Patríciát mi ennek az örömnek a forrása és kik ők. Mire megmutatja az erkélyt és elmondja, hogy ide jár ki mindenki cigizni és ők rezidensek voltak. Mire nem jó, hogy mi vagyunk a kórház legtetején, gondolom magamban. Patti megnyomja az ajtónyitót és már szezám tárulj. Bemegyünk majd elfordulunk balra. Patti megáll egy nagy parafa tábla mellett, amit én későn veszek észre és neki megyek bénaságomban.

- Jaj bocsánat, sajnálom – sütöm le szemem.

- Semmi baj. Na figyuzz ide – mutat egy A/4 – es papírra maga előtt – Ez itt a sirató fal. Ide teszi ki Gréti a főnővérünk a betegek leosztását. Látod itt a te neved az enyém mellett.

Bólintok egyet, hogy megértettem majd folytatja.

- Szóval te velem és Vanesszával leszel beosztva, te fogod Roni -t „vinni” .

Bólintok ismét bár Patrícia látja rajtam kissé félek, ezért megvigasztal, hogy nincs semmi gond és majd segít nekem.

Bemegyünk az öltözőbe, ahol találkozunk a modell külsejű, hosszú barna hajú, kedves Jónás Vanesszával. Mikor meghallja, hogy én vagyok az új kolléganő örömében a nyakamba ugrik.

- Végre van egy másik friss husi – mosolyogja. – Mennyi idős vagy? Mióta dolgozol és hol kezdtél?

- Húsz éves vagyok, egy éve dolgozom és Sebészeten kezdtem.

- Szuper akkor könnyen fogsz tanulni. Sebészetest könnyebb tanítani, majd mi tanítunk ha nem gond.

- Az jó lenne – mosolygom.

- Remek, akkor a nagy oldalon találkozunk. Megyek mert a késői váltásért leveszik a fejem. – mosolyogja Vanessza és távozik körünkből.

 -   ♡  -


A  délelőtt  egész jól eltelt semmi gond nem volt, mindenkinek bemutatkoztam köztük a tüdő transzplantációra váró Roni doktorának is Váradi Nimródnak, aki előtt jól felsültem. Nem tudtam asszisztálni artériás kanül szúrásnál, és egy nyamvadt nebulizációt sem tudtam rendesen összetenni a betegnek.

- Semmi baj , majd össze készülök hozzá és csinálom én – mondja Nimród és már keresi az artériás kanül-t a ragasztót, fertőtlenítőt és a hozzá szükséges fecskendőket. Kettőt pislogok mire ő már megszúrta a kábé velem egykorú Ronáld-ot.

- Nem csináltál még Astrupot, igaz? – mosolyogja.

- Sajnos még nem.

- Gyere velem megmutatom hogy kell – hív magával, miután átmossa és elzárja a kanült.

Odamegyünk a géphez és elmagyarázza hova kell tenni a fecskendőt, mit kell bepötyögjek a monitorba, hol vannak az adatok, mikor pedig kiadja az összesítést / eredményt mi lényeges és mi kevésbe.

- Megkérlek ha most visszamegyünk csinálsz neki egy nebulizálást?

- Persze – mosolygom, bár dunsztom sincs mi merre van és miből mennyit szoktak.

Segítség kérő szemekkel nézem merre vannak a lányok, de Vani két perce szólt, hogy elmegy cigizni,  Patti pedig a betegét igyekszik leszedálni, mert éppen szétszedne mindent. Na jó próbáljuk meg, amit lehet. Előkeresem a Berodual nevű inhalációs oldatot és az inhalációs tartájba teszek belőle keveset meg egy kis sóoldatot, ez így eddig sikerül, de most meg nem sikerül összetenni és mellette inhalál.. Ugyan miért is működik és miért vagyok béna. Arcom kezd piros lenni és elsüllyednék szégyenemben. Nimród látja, hogy kezd gondom adódni, felnéz a lázlap felől és odajön a betegágy mellé.

   - Add ide , majd segítek – mondja határozottan és elveszi a kezemből. A központi oxigén-t elzárja, így a nebulizátor máris nem fújja az anyagot, majd összeteszi a maszkkal és felteszi Roninak. – Tessék már kész is. – Ronira mosolyog, majd rám néz egy kissé megvetően majd visszamegy  a lázlap fölé.

A nap további részében megkértem a lányokat mutassanak meg mindent, mi merre van és írjuk le mi mire való legyen az injekció, tabletta vagy valami műszaki cucc. Beszéltem a főnővérrel is Grétivel és a főorvos asszonnyal is el kellett beszélgetnem Vértesi Gabriellával, aki meglehetősen örült a „friss hús”-nak. Valahogy így telt el az első napom.

Miután elbúcsúztam a lányoktól és leszálltam buszunkról elindultam hazafelé, kis lakásom felé. Telefonom felcsendül a kijelzőn pedig látom nevét: Gellért , amit egyből kinyomok.  Nincs szükségem rá, sem a hazugságaira. A múltam és nem lesz soha többé a jelenem. Felindulok a lakóház harmadik emeletére, ahol kis négyszobás lakásom található. Kinyitom ajtóm, majd ledobom táskám a földre, magam pedig a kanapéra. Tárcsázom anya számát , hogy elmeséljem neki milyen jól felsült egész nap a lányuk ők pedig jót nevessenek rajtam.

Nos így történt, hogy első nap felsültem a mindenki által szeretett Nimród doktor úr előtt, s így történt, hogy első nap egy nagy nullának éreztem magam.          

 

    ♡    ♡    ♡ 

Sziasztok! 
Meghoztam a legelső kis novella prológusát. Abeth-nek remélem kedvezek a Hófehérekkel. :3 Valahogy most Polli és Nimród párosra esett a kezdésem ötlete. Ha valakinek megtetszett vagy volna véleménye szívesen várom. Remélem elnyeri a tetszésetek. Hamarosan jelentkezem még más történetekkel, esetleg folytatással még nem tudom. Annyi biztos, hogy nemsokára szabadságon leszek és akad szabadidőm. :) 
Szép napot nektek.
 Ölel titeket: 


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon vártam már a sztorit :D Az látszik, hogy egészségügyben dolgozol, vagy legalábbis érzem, hogy találkozol ilyen dolgokkal, látod, hogy és miként kell csinálni ezeket, amiket leírtál, például kanül használatot.
    Polli bájos, amúgy a neve nagyon tetszik, van egy kedvenc sztorim/mesém, amibe Pollyanna nevű lány van. Nimródról sokat nem tudtunk meg, remélem a következő részekben viszont igen :3
    Ami feltűnt, a helyesírás, főképp a veszők hiánya vagy a nem megfelelő 't'-s ragozás. Linkelek pár segítséget: itt, itt
    Ezek tanulhatóak, ne aggódj miatta, én is sokáig nem tudtam, sőt, szerintem még ma is néha túl sok vagy túl kevés vesszőt használok :D de van, ahova tényleg és biztosan kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen a segítséget! :) Örülök, hogy tetszett. :3 Igyekszem majd jól leírni Nimródot is, most egy kicsit a környezetre összpontosítottam. :) Örülök, hogyha szimpatizálsz Polli karakterével <3
      Köszönöm szépen a visszajelzésed! :*
      Ölel: C.

      Törlés